Vulpera - charakterystyka
W obozie Lastwind karawana vulperów prowadzona przez Norę planowała zostać pierwszą, której udało się ukraść skarb nieumarłym piratom w porcie Zem'lan. Poszukiwacze przygód zostali wysłani do portu na poszukiwanie zaginionego zwiadowcy vulpera, ale zamiast tego pomogli pierwszemu oficerowi Jamboyi zbuntować się przeciwko tyrańskiemu władcy portu, Piratowi-Królowi Zem'lanowi. Z ramionami pełnymi skradzionych łupów, Jamboya i jego koledzy buntownicy następnie towarzyszył poszukiwacz przygód z powrotem do obozu Lastwind, gdzie przekonali Norah, aby pozwolić im dołączyć do karawany w zamian za pomoc im splądrować resztę skarbu portu. Podobnie w Dworze Zak'rajana, poszukiwacze przygód pomogli ekipie poszukiwaczy łupów, w skład której wchodzili Kenzou, Omi i Tacha, pokonać Zak'rajana Nieśmiertelnego i splądrować jego skarb potężnych artefaktów. W południowej części Vol'dun, Ashvane Trading Company zniewoliło kilku vulperów i zmusiło ich do wydobywania Azerytu w kopalniach Redrock Mines. Wulpera Keerin zlecił poszukiwaczom przygód uwolnienie jego i jego współwięźniów.
Fale zemsty
Horda wynajęła później karawany vulperów do pomocy w transporcie zapasów na potrzeby wojny z Sojuszem. Podczas ataku Sojuszu na Vol'dun, Siódmy Legion zaczął podpalać karawany w nadziei na zatrzymanie transportu i zniechęcenie lisołaków do wykonywania kolejnych zleceń dla Hordy. Rozgoryczona tymi atakami Nisha poprosiła poszukiwaczy przygód Hordy o obronę jej ludu i walkę z najeźdźcami Sojuszu.
Po tym, jak Sojusz zabił władcę Zandalari, króla Rastakhana, podczas bitwy o Dazar'alor, Kiro wziął udział w pogrzebie króla i oświadczył, że vulpera zrobi wszystko, co w ich mocy, by pomóc Zandalari.
Dołączenie do Hordy
Baine powitał vulpery w Hordzie.
Ponieważ Horda pokazała im, że w życiu chodzi o coś więcej niż tylko przetrwanie, vulpera zdecydowały się dołączyć do frakcji, aby poznać świat poza Vol'dun. Kiro, Meerah i Nisha udali się do Orgrimmaru, by porozmawiać z Baine'em Bloodhoofem, lecz ten był zmuszony odmówić im członkostwa, gdyż kłopoty na Wyżynie Zmierzchu, w Zuldazarze i Suramarze nadwerężyły zasoby Hordy i nie mógł zgodzić się na dodanie nowych członków do swoich szeregów, podczas gdy ich obecni sojusznicy zmagali się z problemami. Wulpery postanowiły zaoferować swoją pomoc, aby udowodnić swoją wartość dla Hordy: Kiro udał się do Highlands, by stłumić bunt chłopów w pobliżu Crushblow, Nisha wyruszyła do Zuldazar, by odeprzeć inwazję Nazeshi naga, a Meerah udała się do Suramar, by przywrócić produkcję arkwin Nightborne na właściwe tory. Z pomocą poszukiwacza przygód, vulpery zdołały rozwiązać problemy Hordy, czym zaimponowały sojusznikom Baine'a. Gdy trójka vulperów wróciła do Orgrimmaru, Baine zrozumiał, że popełnił błąd, zwalniając ich tak szybko i zaproponował im miejsce w Hordzie, które chętnie przyjęli. W ten sposób vulpery stały się sprzymierzeńcami Hordy, która dała im dom poza wydmami.
Kultura
Wóz vulpera z jucznymi zwierzętami alpaka.
Wulpery to inteligentna i przenikliwa rasa wędrownych padlinożerców. Potrafią przekształcić to, co znajdą, w okazję do rozwoju i potrafią rozwiązywać problemy, niezależnie od ich rozmiarów. Pomimo niewielkiej postury, vulpera są zaciekłe i przebiegłe w walce, pokonując każdego wroga na tyle głupiego, by ich nie docenić. Chociaż mają stałe osady w norach, ich karawany podróżują od kryjówki do kryjówki, poszukując zapasów, handlując nimi gdzie się da i rozpowszechniając informacje, które zdobywają po drodze. Ich grabież często przybiera formę plądrowania artefaktów i skarbów ze starożytnych ruin i sprzedawania ich temu, kto da najwięcej. Mieszkając w Vol'dun, vulpera nie mogą sobie pozwolić na marnowanie zasobów. Z biegiem czasu nauczyli się brać wszystko, co wygląda na choćby odrobinę użyteczne i kreatywnie wykorzystywać to, co mają, a także nauczyli się rozpoznawać wartość, niezależnie od tego, co kryje się na pustyni. Na ostrzeżenie, że złoto z portu Zem'lan jest przeklęte, Norah odpowiedziała, że "mała klątwa nigdy nie odstraszyła vulpera od wartościowego skarbu". Według Keerin, vulpera zazwyczaj trzymają się z dala od Azerytu z powodu jego niestabilności. Jednakże, przynajmniej niektórzy z lisołaków postrzegają fragmenty Azerytu jako "ładne kamienie mocy" i nie mają nic przeciwko ich zdobyciu.
Vulpera wykazują zdolności alchemiczne, używając mikstur i eliksirów do uzyskania różnych efektów. Vol'dunshine to rodzaj pustynnego bimbru produkowanego przez Vulperę, warzonego podczas podróży przez pustynię i przechowywanego w suszonych tykwach.
Vulpera używają hien jako wierzchowców, alpak jako zwierząt pociągowych, które ciągną ich karawany przez pustynię, myszołowów jako wierzchowców mistrza lotu, a fretek jako zwykłych zwierząt domowych.
Vulpera powszechnie używają idiomów, które odnoszą się do pustyni, takich jak "Gorące piaski" (wykrzyknik) lub "Dziękuję piaskom". Inne powiedzenia to "Dom jest tam, gdzie wóz", "Jedno złamane koło zatrzymuje karawanę" i "Dobrze się bawić". Jeden z gestów dziękczynnych vulpera polega na lizaniu drugiej osoby po policzku.
Zobacz
Oto szybkie spojrzenie na Catherine Classic na PC...
Nowy port Catherine na PC jest całkiem pozbawiony kości, ale tej kultowej, klasycznej historii...
6 gier, które przedstawiają spustoszone...
Brexit nadchodzi (być może?). Choć dzielą nas od niego zaledwie trzy krótkie miesiące i...
Assassin's Creed Odyssey: najnowsza odsłona...
Pojawił się najnowszy wpis w sadze Lost of Tales of Greece dla Assassin's Creed Odyssey, a...
Komentarze (0)