Polecamy

Wszechstronna historia horroru Capcomu

Nintendo Switch Online może dodać gry z SNES, według badaczy danych

Gry

Vulpera - charakterystyka

Vulpera (wymawiane jako "vuhl-PEH-ruh") to rasa koczowniczych lisołaków zamieszkujących pustynie Vol'dun na Zandalarze. Inteligentni i zaradni, przemierzają wydmy w karawanach i utrzymują się z padlinożerstwa i handlu. Choć przez długi czas byli polowani i zniewoleni przez sethrak z imperium Faithless, vulpera znaleźli w sobie siłę do walki po tym, jak otrzymali pomoc od poszukiwaczy przygód Hordy w Vol'dun i teraz zobowiązali się do lojalności wobec Hordy.
 
Niektóre vulpery można również spotkać na morzu, zwłaszcza jako członków pirackiej załogi Bilge Rats w Kul Tiras.
 
Historia
Od niezliczonych pokoleń vulpera żyją w Vol'dun jako wolni handlarze i kupcy. Przez większość tego czasu byli uciskani przez Niewiernego Sethraka, który przez lata zniewolił niezliczoną ilość vulperów i zmusił ich do pracy i walki dla siebie. Wulpery są w większości biernym ludem i jako takie nigdy nie były w stanie powstrzymać sethraka. Co najmniej jedna karawana próbowała się bronić, ale spotkała ich tylko porażka.
 
Bitwa o Azeroth
 
Na początku Czwartej Wojny, vulpera Nisha opracowała plan podjęcia walki z sethrakiem. Ostrzegła swojego przywódcę karawany, Kiro, że sethrak w końcu zaatakuje i że vulpera musi wykonać wyprzedzające uderzenie przeciwko wężom, lecz Kiro nalegał, by vulpera nie wychylała się i kontynuowała spokojną działalność. Niedługo potem siły Bezgranicznie Wiernych pod wodzą Kły Sraki zaatakowały karawanę w miejscu, gdzie obecnie znajdują się Opuszczone Nory.
 
Wkrótce potem poszukiwacz przygód Hordy i grupa trolli Zandalari pod wodzą Bladeguarda Kaja poleciała do Vol'dun, aby odszukać zaginioną przełożoną Kaja, Warguard Rakerę i zdobyć jej dowody na to, że generał Jakra'zet był zdrajcą Imperium Zandalari. Grupa została zestrzelona z nieba przez władcę Niewiernych, Imperatora Kortheka, lecz z pomocą przyszły im vulpery: Kaja została odnaleziona przez Meerah i przyprowadzona do kryjówki Vulpery, podczas gdy Nisha uratowała poszukiwaczy przygód z niewoli Faithless w Opuszczonych Norze i również przyprowadziła ich do kryjówki. Po uzdrowieniu Kaja, Kiro zgodził się zapewnić przybyszom bezpieczne przejście przez pustynię w zamian za to, że poszukiwacz przygód pomoże Vulperze w wykonaniu kilku zadań. Następnie Kiro wysłał Meerah po zapasy z portu Zem'lan na południu, aby rozpocząć realizację planu Nishy. Kaja i poszukiwacz przygód towarzyszyli Meerah w poszukiwaniach Rakery. Dowiedz się więcej na stronie: wowanalytica.com.
 
Kaja i poszukiwacz przygód w końcu odnaleźli Rakerę i - po tym jak w Zul'Ahjin spotkali się z Kiro i Nishą - połączyli siły z Vorrikiem i jego Oddanymi, frakcją sethraków sprzeciwiającą się Niewiernym. Tymczasem vulpera udała się na północ, przejęła Sanctum Vorrika i rozpoczęła walkę z Bezgranicznymi. Kiro i Nisha uwalniali niewolników vulpery, podczas gdy Meerah organizowała karawany, by przewieźć ich w bezpieczne miejsce. Vorrik był początkowo zaskoczony, lecz doszedł do wniosku, że jego loa pochwalą pomoc niewinnym w potrzebie, a vulpera będą przydatnymi sojusznikami, którzy pomogą odwrócić uwagę Niewiernych. Poszukiwacz przygód dołączył do Nishy, zabijając Bezgranicznie Wiernych w okolicach Krateru Zdobywców i uzbrajając niewolników vulpera, by pomóc im powstać przeciwko ich ciemiężcom.[3][22] Podczas gdy uwolnieni vulpera maszerowali przez okopy, siejąc chaos, Vorrik i bohater jechali na grzbiecie Rakjana Niezłomnego, by spuścić zniszczenie na Bezgranicznie Wiernych, a następnie wylądowali w Iglicy Skycallerów i połączyli się z siłami Nishy. Poszukiwacz przygód przyłączył się do Nishy, zabijając Niewiernych wokół Krateru Zdobywców i uzbrajając niewolników vulpera, aby pomóc im powstać przeciwko ich ciemiężcom. Podczas gdy uwolnione vulpery maszerowały przez okopy, siejąc chaos, Vorrik i bohater jechali na grzbiecie Rakjana Niezłomnego, by spuścić zniszczenie na Bezgranicznie Wiernych, a następnie wylądowali w Iglicy Skautów i dołączyli do sił Nishy. Wkrótce zmusili Kortheka do wyjścia z jego podziemnej świątyni i razem, Nisha, Vorrik i bohater zabili imperatora. Po wszystkim Kiro stwierdził, że poszukiwacze przygód okazali się prawdziwymi sprzymierzeńcami i zawsze będą mile widziani w karawanie.
 

W obozie Lastwind karawana vulperów prowadzona przez Norę planowała zostać pierwszą, której udało się ukraść skarb nieumarłym piratom w porcie Zem'lan. Poszukiwacze przygód zostali wysłani do portu na poszukiwanie zaginionego zwiadowcy vulpera, ale zamiast tego pomogli pierwszemu oficerowi Jamboyi zbuntować się przeciwko tyrańskiemu władcy portu, Piratowi-Królowi Zem'lanowi. Z ramionami pełnymi skradzionych łupów, Jamboya i jego koledzy buntownicy następnie towarzyszył poszukiwacz przygód z powrotem do obozu Lastwind, gdzie przekonali Norah, aby pozwolić im dołączyć do karawany w zamian za pomoc im splądrować resztę skarbu portu. Podobnie w Dworze Zak'rajana, poszukiwacze przygód pomogli ekipie poszukiwaczy łupów, w skład której wchodzili Kenzou, Omi i Tacha, pokonać Zak'rajana Nieśmiertelnego i splądrować jego skarb potężnych artefaktów. W południowej części Vol'dun, Ashvane Trading Company zniewoliło kilku vulperów i zmusiło ich do wydobywania Azerytu w kopalniach Redrock Mines. Wulpera Keerin zlecił poszukiwaczom przygód uwolnienie jego i jego współwięźniów.

Fale zemsty

Horda wynajęła później karawany vulperów do pomocy w transporcie zapasów na potrzeby wojny z Sojuszem. Podczas ataku Sojuszu na Vol'dun, Siódmy Legion zaczął podpalać karawany w nadziei na zatrzymanie transportu i zniechęcenie lisołaków do wykonywania kolejnych zleceń dla Hordy. Rozgoryczona tymi atakami Nisha poprosiła poszukiwaczy przygód Hordy o obronę jej ludu i walkę z najeźdźcami Sojuszu.

Po tym, jak Sojusz zabił władcę Zandalari, króla Rastakhana, podczas bitwy o Dazar'alor, Kiro wziął udział w pogrzebie króla i oświadczył, że vulpera zrobi wszystko, co w ich mocy, by pomóc Zandalari.

Dołączenie do Hordy

Baine powitał vulpery w Hordzie.

Ponieważ Horda pokazała im, że w życiu chodzi o coś więcej niż tylko przetrwanie, vulpera zdecydowały się dołączyć do frakcji, aby poznać świat poza Vol'dun. Kiro, Meerah i Nisha udali się do Orgrimmaru, by porozmawiać z Baine'em Bloodhoofem, lecz ten był zmuszony odmówić im członkostwa, gdyż kłopoty na Wyżynie Zmierzchu, w Zuldazarze i Suramarze nadwerężyły zasoby Hordy i nie mógł zgodzić się na dodanie nowych członków do swoich szeregów, podczas gdy ich obecni sojusznicy zmagali się z problemami. Wulpery postanowiły zaoferować swoją pomoc, aby udowodnić swoją wartość dla Hordy: Kiro udał się do Highlands, by stłumić bunt chłopów w pobliżu Crushblow, Nisha wyruszyła do Zuldazar, by odeprzeć inwazję Nazeshi naga, a Meerah udała się do Suramar, by przywrócić produkcję arkwin Nightborne na właściwe tory. Z pomocą poszukiwacza przygód, vulpery zdołały rozwiązać problemy Hordy, czym zaimponowały sojusznikom Baine'a. Gdy trójka vulperów wróciła do Orgrimmaru, Baine zrozumiał, że popełnił błąd, zwalniając ich tak szybko i zaproponował im miejsce w Hordzie, które chętnie przyjęli. W ten sposób vulpery stały się sprzymierzeńcami Hordy, która dała im dom poza wydmami.

Kultura

Wóz vulpera z jucznymi zwierzętami alpaka.

Wulpery to inteligentna i przenikliwa rasa wędrownych padlinożerców. Potrafią przekształcić to, co znajdą, w okazję do rozwoju i potrafią rozwiązywać problemy, niezależnie od ich rozmiarów. Pomimo niewielkiej postury, vulpera są zaciekłe i przebiegłe w walce, pokonując każdego wroga na tyle głupiego, by ich nie docenić. Chociaż mają stałe osady w norach, ich karawany podróżują od kryjówki do kryjówki, poszukując zapasów, handlując nimi gdzie się da i rozpowszechniając informacje, które zdobywają po drodze. Ich grabież często przybiera formę plądrowania artefaktów i skarbów ze starożytnych ruin i sprzedawania ich temu, kto da najwięcej. Mieszkając w Vol'dun, vulpera nie mogą sobie pozwolić na marnowanie zasobów. Z biegiem czasu nauczyli się brać wszystko, co wygląda na choćby odrobinę użyteczne i kreatywnie wykorzystywać to, co mają, a także nauczyli się rozpoznawać wartość, niezależnie od tego, co kryje się na pustyni. Na ostrzeżenie, że złoto z portu Zem'lan jest przeklęte, Norah odpowiedziała, że "mała klątwa nigdy nie odstraszyła vulpera od wartościowego skarbu". Według Keerin, vulpera zazwyczaj trzymają się z dala od Azerytu z powodu jego niestabilności. Jednakże, przynajmniej niektórzy z lisołaków postrzegają fragmenty Azerytu jako "ładne kamienie mocy" i nie mają nic przeciwko ich zdobyciu.

Vulpera wykazują zdolności alchemiczne, używając mikstur i eliksirów do uzyskania różnych efektów. Vol'dunshine to rodzaj pustynnego bimbru produkowanego przez Vulperę, warzonego podczas podróży przez pustynię i przechowywanego w suszonych tykwach.

Vulpera używają hien jako wierzchowców, alpak jako zwierząt pociągowych, które ciągną ich karawany przez pustynię, myszołowów jako wierzchowców mistrza lotu, a fretek jako zwykłych zwierząt domowych.

Vulpera powszechnie używają idiomów, które odnoszą się do pustyni, takich jak "Gorące piaski" (wykrzyknik) lub "Dziękuję piaskom". Inne powiedzenia to "Dom jest tam, gdzie wóz", "Jedno złamane koło zatrzymuje karawanę" i "Dobrze się bawić". Jeden z gestów dziękczynnych vulpera polega na lizaniu drugiej osoby po policzku.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Oto szybkie spojrzenie na Catherine Classic na PC...

Nowy port Catherine na PC jest całkiem pozbawiony kości, ale tej kultowej, klasycznej historii...

6 gier, które przedstawiają spustoszone...

Brexit nadchodzi (być może?). Choć dzielą nas od niego zaledwie trzy krótkie miesiące i...

Assassin's Creed Odyssey: najnowsza odsłona...

Pojawił się najnowszy wpis w sadze Lost of Tales of Greece dla Assassin's Creed Odyssey, a...